Kostschema

MåndagTisdagOnsdagTorsdagFredagLördagSöndag
FrukostChiapudding med blåbär och müsliFullkornsbröd med ost och marmeladFiberhavregrynsgröt med bärÄggmackorOvernight oatsproteinpannkakor eller bananpannkakorVåfflor, är ju ändå söndag
LunchKikärtsröror med potatis i ugn och grönsakerTonfiskpastaKycklingpastaBulgursallad med bönorÄrtbiffar med ris Kyckling och sötpotatisKöttfärsbiffar med ris och sallad
MiddagUgnstekt fisk (ex lax) med fetaost och ris till.GrönsakssoppaKikärtsgrytaRotfrukter i ugnKebab i pitabrödPizzalördagPastasallad med bönor
MellanmålKvarg med bärEn näve nötterKeso med äppel och kanelProteinbarSmoothie med banan och grönkålMorotstavar med KikärtsrörorFruktsallad

Då många önskar tips och råd så skriver jag här ett generellt kostschema man gärna får utgå ifrån för att få en varierad kost. Jag lägger till vissa kötträtter och har vissa veganska rätter, så vill man inte äta det ena så får man göra sin egna variant.

Vill du upp i vikt eller ner i vikt så säg till mig så ger jag dig ett eget schema såklart, med mer exakt vad du ska äta, det här schemat är mer förslag på vad du (och jag) kan äta för en varierad kost.

Lämna en kommentar