Hemmaträning v.9

Den här veckan har vi en tung vecka i schemat, så ta gärna fram vikter eller andra redskap du har hemma och använd dem i passen. Klicka dig in på övningarna för att se närmare på hur du gör med redskapen.

Pass 1

6 varv!

ÖvningInstruktion
Walk in walk out plank20 sekunder
Kliv upp på bänk eller en stol4 per sida
Axelpress20 sekunder
Enbensknäböj4 per sida
Hela armhävningar20 sekunder

Pass 2

Dela upp passet som du vill, en övning i taget eller i olika mindre cirklar. Tanken är att du kör en övning så många gånger som det står efter antal repetitioner, ex 6 repetitioner x 4 gånger.

ÖvningInstruktion
Marklyft6 repetitioner x 4
Tap knee planks30 sekunder x 3
Knäböj med press4 per sida x 3
Armwalks20 sekunder x 2
Planka med viktförflyttning20 sekunder x 2
Bulgariska utfall 5 per sida x 2

Pass 3

Gör varje övning 4 gånger, antingen på en gång eller 4 varv av hela passet.

Vila 15 sekunder mellan varje övning.

Vila minst två minuter mellan varje övning om du kör ex 30s marklyft x 4 direkt eller minst två minuter om du väljer att köra hela cirkeln på en gång.

ÖvningInstruktion
Knäböj30 sekunder
Diagonal fällkniv30 sekunder
Halva burpees30 sekunder
Dips på stol/bänk30 sekunder
Utfallssteg30 sekunder
Mountainclimbers30 sekunder

Lämna en kommentar