Hemmaträning v.43

Nu börjar vi om programmeringen igen och kör en vecka med teknikfokus!

Pass 1

Ta din tid och läs igenom instruktionerna för övningarna. Tanken är inte att det ska gå fort utan att du ska göra övningarna ordentligt den här veckan.

5 varv av följande övningar

ÖvningarInstruktioner
Overhead squat – använd gärna en liten vattenflaska eller något annat som väger runt 1 kg som du har hemma3 repetitioner per arm
Hela Armhävningar 5 repetitioner
Utfallssteg5 per ben
Armwalks5 repetitioner
Dips5 repetitioner

Pass 2

Ta din tid och läs igenom instruktionerna för övningarna. Tanken är inte att det ska gå fort utan att du ska göra övningarna ordentligt den här veckan.

3 varv – antingen gör du en övning klart direkt eller så gör du en cirkel av det.

Gör du en övning i taget så vila 20s mellan varje arbete – använd gärna en tabatatimer så du har koll på tiden 🙂

ÖvningarInstruktioner
Walk in walk out plank 20 sekunder
Diagonal fällkniv 20 sekunder
Rörlighetsmountainclimbers 20 sekunder
Halva burpees 20 sekunder
Enbensknäböj 20 sekunder

Pass 3

Ta din tid och läs igenom instruktionerna för övningarna. Tanken är inte att det ska gå fort utan att du ska göra övningarna ordentligt den här veckan.

5 varv – ta det lugnt!

ÖvningarInstruktioner
Benpress på stol eller bänk eller vad du har hemma4 repetitioner per ben
Tap knee plank30 sekunder
Rörlighetsutfall4 repetitioner per ben
Båten – in and out (gör så långsamt du bara kan)30 sekunder
Burpees4 repetitioner
Hela situps4 repetitioner

Lämna en kommentar