Hemmaträning v.39

Nu börjar vi om programmeringen och kör enklare träningspass med fokus på teknik.

Pass 1

Cirkelfys – men kör inte max, utan tänk på teknik och utförande. Läs gärna igenom övningarna innan du börjar.

Sju varv.

ÖvningarInstruktioner
Hela armhävningar3 repetitioner
Benpress 3 per ben
Tap knees3 per sida
Halva burpees3 repetitioner
Övning nr 33 per sida

Pass 2

Tabata-variant. Ställ in en tabata-app på 40s och 5 arbeten med 40s vila mellan.

Ta det lugnt under övningarna och försök göra med så bra teknik som möjligt. Jag är medveten om att 40 sekunder är lång tid så ta det lugnt och stressa inte igenom första varvet för att det känns enkelt då.

5 varv totalt.

ÖvningarInstruktioner
Utfallssteg40s
Dips på bänk eller stol40s
Box walk in walk out40s
Båten – in and out (gör så långsamt du bara kan)40s
Diagonal fällkniv40s

Pass 3

Ställ klockan på 20 minuter och gör så många varv du hinner med, men utan att stressa igenom övningarna. Gör det ordentligt helt enkelt.

ÖvningarInstruktioner
Övning nr 16 repetitioner
Rörlighetsmountainclimbers6 repetitioner (3 per sida)
Getups 6 repetitioner
Walk in walk out plank 6 repetitioner
Overhead squat 6 repetitioner (3 per sida)

Lämna en kommentar