Hemmaträning v.29

Den härveckan kör vi muskeluppbyggande träning enligt vår programmering. Använd gärna redskap om du har det hemma, kika in på länkarna och se vad du kan göra med dina redskap.

Pass 1

Gör sju varv av övningarna nedan, och ta gärna en längre vila mellan övningarna.

Här ska det bränna i musklerna, så jobba med spända muskler istället för tempo.

Använd gärna redskap om du har det hemma.

Uppvärmning 5 min
Walk in walk out plank4
Armhävningar hela4
Dips4
Knäböj2 per sida
Armwalks4

Pass 2

Under det här passet ska ni göra 8 repetitioner på varje övning, eller så många ni orkar per varv.

8 repetitioner och 4 varv.

Avsluta gärna med nedvarvning.

Uppvärmning 5 min
Knäböj eller enbensknäböj
plank jumps
Mountainclimbers med kliv
Diagonal fällkniv
Getups

Pass 3

Ställ en timer på 30s med 15s vila mellan och gör 5 varv av övningarna nedan. välj själv om du vill köra en övning i taget eller ett helt varv i taget.

Uppvärmning 5 min
Tap plank30 sekunder
Armhävningar hela30 sekunder
Overhead squat30 sekunder – använd gärna en bok eller vattenflaska om du inte har ngt träningsredskap
Höftlyft30 sekunder
Burpees30 sekunder

Lämna en kommentar