Hemmaträning v.2

Nu börjar vi om planeringen och kör lättare träningspass med fokus på teknik! Använd redskap om du vill, men det går lika bra att göra utan, och med fokus på långsamt utförande.

Pass 1

Ta din tid och läs igenom instruktionerna för övningarna. Tanken är inte att det ska gå fort utan att du ska göra övningarna ordentligt den här veckan.

Stege ner från 8

Övningar
Knäböj med knälyft
Dips på bänk eller stol
Walk in walk out plank
Enbensbenpress på en stol eller bänk
Halva burpees

Pass 2

Ta din tid och läs igenom instruktionerna för övningarna. Tanken är inte att det ska gå fort utan att du ska göra övningarna ordentligt den här veckan.

4 varv!

Övningarinstruktioner
Enbensknäböj3 per sida
Getups3 repetitioner
Overhead squat – använd gärna en liten vattenflaska eller något annat som väger runt 1 kg som du har hemma3 per sida
Armwalks5 repetitioner
Planka med viktförflyttning10 repetitioner
planka med vrid5 per sida

Pass 3

Ta din tid och läs igenom instruktionerna för övningarna. Tanken är inte att det ska gå fort utan att du ska göra övningarna ordentligt den här veckan.

Gör fem varv av samtliga övningar – dela upp om du vill eller kör allt på en gång.

Vila 15 sekunder mellan varje övning. Vill du kan du använda en tabata-timer för att hålla koll på tiden.

övningar Instruktioner
Hela armhävningar20 sekunder
Rörlighetsmountainclimbers 20 sekunder
Utfallssteg med knälyft 20 sekunder
Tap knee plank 20 sekunder
Omvända situps 20 sekunder

Lämna en kommentar