Hemmaträning v.10

Nu börjar vi om programmeringen igen och kör en basvecka med fokus på teknik innan vi jobbar oss upp emot tyngre vikter igen. Ta det lugnt och gör en övning i taget. Använd redskap eller kör övningarna utan om du hellre vill det.

Pass 1

Jobba i 30 sekunder per övning med ungefär 20 sekunder vila mellan varje övning.

Antingen en övning i taget eller ett varv av samtliga övningar i taget. Totalt jobbar du med varje övning 6 gånger om.

ÖvningInstruktion
Knäböj med vikt i famnen30 sekunder
Walk in walk out plank30 sekunder
Planka med hantelförflyttning eller vattenflaska eller vad du har hemma30 sekunder
Utfallssteg med vikt i famnen30 sekunder
Enbensknäböj30 sekunder

Pass 2

Använd gärna en vikt du har hemma eller något annat tungt du kan använda, ex en bok.

Kör en övning i taget eller som en lång och jobbig cirkel! 😉

ÖvningInstruktion
Axelpressar10 x 3 set
Utfallssteg med knälyft5 per ben x 3
Armwalks4 repetitioner x 3
Overhead squat med en vikt i ena handen3 per sida x 3 set
Hantelrodd8 per sida x 3 set
Knäböj10 repetitioner x 3
Halva burpees3 repetitioner x 3

Lämna en kommentar