Gymträning v.23

Denna vecka är det bas-tema på gympassen, så vi jobbar med teknik i utförandet.

Pass 1

Det här passet är tänkt att du gör en övning i taget och ta det gärna lugnt och tänk efter så du gör rätt teknik. Jag brukar filma mig själv från sidan, så jag ser att jag gör rätt.

Knäböjsfokus här.

ÖvningarInstruktioner
5 minuter rörlighetsuppvärmning
overhead squat2 per sida x 3
Knäböj med hantel i famnen eller med skivstång bakom nacken6 repetitioner x 5
Knäböj med paus

Pausa 3 sekunder i bottenläget – låg vikt
2 repetitioner x 2
box walk in walk out20 sekunder x 3
Armwalks20 sekunder x 3
Avsluta med nedvarvning 5 min ungefär

Pass 2

Det här passet är tänkt att du gör en övning i taget och ta det gärna lugnt och tänk efter så du gör rätt teknik. Jag brukar filma mig själv från sidan, så jag ser att jag gör rätt.

Marklyftfokus här.

ÖvningarInstruktioner
5 minuter rörlighetsuppvärmning
Marklyft6 repetitioner x 8
Marklyft med paus precis precis ovanför marken i 3 sekunder2 repetitioner x 2
Latsdrag12 repetitioner x 4
Bicepscurls12 repetitioner x 4
Avsluta med nedvarvning 5 min ungefär

Pass 3

Det här passet är tänkt att du gör en övning i taget och ta det gärna lugnt och tänk efter så du gör rätt teknik. Jag brukar filma mig själv från sidan, så jag ser att jag gör rätt.

Knäböjsfokus här.

ÖvningarInstruktioner
5 minuter rörlighetsuppvärmning
axelpressar8 repetitioner x 3 set
Bänkpress4 repetitioner x 5 set
Hantelrodd8 repetitioner x 3 set
Utfallssteg20 sekunder x 3
Avsluta med nedvarvning 5 min ungefär

Lämna en kommentar